Zaistniały problem |
Przyczyna / Co zrobić |
Wyciek wody podczas rozruchu |
Jest to zjawisko , które nie oznacza wycieku wody z obiegu ponieważ jest to kondensat pary wodnej z powietrza . Zjawisko ustępuje stopniowo w miarę nagrzewania się kotła. Nazywamy to poceniem kotła . Kocioł należy wygrzać rozpalając w nim pod kontrolą na wysokiej temperaturze. Zjawisko może się powtarzać po dłuższej przerwie w eksploatacji. Inną przyczyną mogą być błędy w instalowaniu kotła . Należy sprawdzić śrubunki połączenia zaworów i termometra. |
Smolisty osad w komorze spalania i kanałach |
Osad powstaje przy pracy kotła na bardzo nisko nastawionej temperaturze zadanej. Osad można osunąć mechanicznie ( zdrapać) , lub wypalić ogniem nastawiając temperaturę 70-80 oC . Można też użyć katalizatora do wypalania sadzy i złogów smoły typu „Sadpal” lub „Kalnit” |
Kocioł nie osiąga temperatury zadanej |
- źle dobrany kocioł do instalacji, - jakość paliwa, - słaby ciąg kominowy, - regulacja kotła, - duża ilość popiołu na rusztach - nie zastosowanie się do instrukcji obsługi, - zanieczyszczenie komory spalania, - kamień kotłowy wewnątrz płaszcza wodnego, Należy wyczyścić kocioł , a w przypadku dużej ilości kamienienia kotłowego niemożliwego do usunięcia wymienić kocioł |
Wybuchy , bulgotanie wody |
- zła jakość paliwa, - słaby ciąg kominowy, - rzadka częstotliwość przedmuchu, parametry sterownika - zapowietrzona instalacja, - brak odbioru ciepła, - źle dobrany kocioł do powierzchni użytkowej, |
Nadmierna temperatura kotła |
- sprawdzić nastawy sterownika, - sprawdzić ilość wody w układzie, UZUPEŁNIANIE WODY W INSTALACJI TYLKO PO WYSTUDZENIU KOTLA |
Wzrost temperatury powyżej zadanej |
Sprawdzić ustawienie przesłony wentylatora zwiększyć przerwę w przedmuchu |
Niska wydajność kotła |
- zanieczyszczenie kanałów, - brak dopływu powietrza do kotłowni - nieprawidłowe nastawy regulatora, - brak przepływu powietrza do paleniska, - awaria wentylatora, |
Cofanie się spalin do kotłowni dymienie z zasobnika |
Słaby ciąg kominowy - sprawdzić drożność komina i jego parametry, - wygrzać komin, - sprawdzić szczelność komina , - sprawdzić szczelność podłączenia kotła z kominem, - niskie ciśnienie atmosferyczne - zakończenie komina poniżej kalenicy dachu, - zanieczyszczenie kanałów spalinowych,
|
Wygasanie kotła w czasie pracy automatycznej |
Jest to efekt stosowania paliwa o niskiej jakości , lub niewłaściwie ustawionych parametrów pracy kotła (czas podawania , przerwa w podawaniu, przerwa w podtrzymaniu, podtrzymanie). Parametry należy ustawić tak aby palący się węgiel tworzył mały kopczyk (nie może powstawać wgłębienie). Kontrolować proces palenie przez kilka godzin ustawiając parametry metodą prób i błędów. Może zdarzyć się , że temperatura wzrośnie powyżej 95oC załączy się zabezpieczenie i kocioł zgaśnie . |
Wygasanie kotła po rozpaleniu |
Sprawdzić ustawienia sterownika a przede wszystkim funkcję pracy automatycznej – rozpalić ponownie i przejść na sterowanie automatyczne. Zakleszczenie ślimaka następuje przy podaniu z opałem przypadkowych zanieczyszczeń opału typu kamień,metal, drewno itp. Możliwa jest też korozja podajnika spowodowana przez używanie mocno zasiarczonego i wilgotnego opału . |
Zakleszczenie podajnika |
Najczęściej przez przedmioty znajdujące się w opale lub korozję podajnika. Należy wyłączyć zasilanie elektryczne, usunąć opał ze zbiornika i podajnika szukając przedmiotu blokującego podajnik, a w przypadku zerwania zawleczki zamontować nową.
|
Mało intensywne spalanie |
Powody: - brak dopływu powietrza do kotłowni - awaria wentylatora,przepustnicy wentylatora - zanieczyszczenie kanałów powietrznych palnika (wyczyścić odkręcając dno obudowy retorty) Należy sprawdzić nastawy regulatora dotyczące mocy wentylatora |
Masz pytania ? Skontaktuj się z nami !
Tel.62/7422269 ; 509360143 e-mail: kotlostal@kotlostal.com.pl ; handlowy@kotlostal.com.pl
Zanim wezwiecie państwo pomoc fabrycznego serwisu prosimy zapoznać się z najczęściej występującymi zakłóceniami pracy kotła. Informujemy, iż w przypadku bezpodstawnego wezwania serwisu klient ponosi koszty przyjazdu i pracy serwisantów